dinsdag 13 maart 2018

Jongerendebat

19 maart organiseert D66 Heiloo een jongerendebat voor en door jongeren en jongvolwassenen tot 30 jaar. De jonge kandidaten van CDA, Gemeentebelangen en natuurlijk D66 gaan met elkaar in debat.

Het publiek mag de stellingen leveren en meedebatteren. Het enige is criterium is dat de stellingen moeten gaan over jongeren en/of lokale onderwerpen.

Waarom organiseren wij deze avond? Ten eerste natuurlijk om jongeren te interesseren voor de gemeenteraadsverkiezingen, maar ook omdat wij vinden dat jongeren in Heiloo op een aantal punten vergeten lijken te zijn. Er worden weinig activiteiten georganiseerd – zie het succes van de door onze jongste kandidaat Roman van der Lee opgezette petitie voor o.a. Buk-Buk nieuwe stijl – maar denk ook aan de woningnood onder jongeren. Aan de andere kant lijken jongeren onverschillig over de (lokale) politiek. Hebben ze nog wel idealen waar ze voor op willen komen? Hoe denken ze over de rol van de gemeente?