vrijdag 9 juli 2021

Profiel Sybren van Dokkum

Sybren van Dokkum is de nieuwe lijsttrekker van D66 Heiloo. Op 2 juli 2021 is hij door de leden verkozen om tijdens de verkiezingen in maart de kieslijst aan te voeren. Hieronder maak
je verder kennis met hem.

Over Sybren
Sybren van Dokkum is sinds 2019 lid van D66 en de fractie. Als student was hij ook al actief in de politiek en ging onder andere voor Nieuwsuur in debat over het afschaffen van de basisbeurs met de toenmalig minister Jet Bussemaker en staatssecretaris Sander Dekker. Samen met Roman van der Lee wist hij als (toen nog) lid van de oppositie de motie kleine woningen door de gemeenteraad aangenomen te krijgen zodat er meer woningen voor jongeren en alleenstaanden beschikbaar komen.

In het dagelijks leven werkt Sybren voor de gemeente Purmerend als strategisch adviseur in de staf van de directie ruimte. Daarvoor werkte hij bij de gemeente Hollands Kroon als
regioadviseur voor onder andere de P10 (Vereniging van 29 plattelandsgemeenten) als programmacoördinator leefbaarheid. Ook is hij voorzitter van Tennisvereniging Het Vennewater.

Neem contact op:
1. Stuur een email naar sybrenvandokkum@d66heiloo.nl