vrijdag 9 juli 2021

Sybren van Dokkum nieuwe lijsttrekker D66 Heiloo

Sybren van Dokkum (30) is de nieuwe lijsttrekker van D66 Heiloo bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 en is daarmee de jongste lijsttrekker in de geschiedenis van D66 Heiloo.

Het waren tot op het laatste moment spannende verkiezingen waarbij Sybren uiteindelijk als winnaar uit de bus kwam. Hij neemt het lijsttrekkerschap over van Fons Hopman die vier jaar eerder de lijst aanvoerde en D66 naar drie zetels bracht. Sybren: “Het is geweldig om te zien hoe de leden samen met de toekomstige generatie willen werken aan het Heiloo van morgen. Ik ben dankbaar voor het vertrouwen dat de leden in mij hebben en vindt het een voorrecht onze prachtige partij tijdens de verkiezingen te mogen leiden en te vertegenwoordigen”.

Heiloo is echt een prachtig dorp maar zeker nog niet af en toekomstbestendig. Met grote opgaven op het gebied van klimaatverandering en woningnood liggen er belangrijke uitdagingen voor de toekomst om Heiloo die prachtige leefbare gemeente te laten zijn. D66 neemt daarvoor haar verantwoordelijkheid.

Roman van der Lee, raadslid van D66: “Het is ontzettend gaaf dat onze partij keer op keer voor verjonging en vernieuwing kiest, met het oog op de toekomst. Als jongste raadslid (24) in de gemeenteraad waar de gemiddelde leeftijd boven de 55 ligt ben ik blij dat er nu ook een jonge lijsttrekker opstaat.”

Kennis maken met Sybren? Ga hier naar zijn profiel.