Standpunten overzicht

Sport en bewegen

Bewegen en sporten moet een integraal onderdeel van onze levensstijl worden. Het voorkomt dat wij ziek worden en verhoogt ons welzijn. Jong geleerd is oud gedaan. Ook voor de gemeente is het gezond te investeren in sport en bewegen, want gezonde inwoners met veel contacten hebben minder zorg nodig. Bovendien komen mensen met verschillende achtergronden en van alle leeftijden met elkaar in contact op het sportveld en in het park. Er moet voldoende ruimte voor verenigingen zijn om hun activiteiten uit te kunnen voeren, bijvoorbeeld door een verenigingsverzamelgebouw in te richten.

Wat wij willen:
• Het werk van de buurtsportcoach voortzetten en uitbreiden;
• Meer fiets-, wandel-, skeeler- en ruiterpaden, maar ook skateplekken, basketbalpleintjes, speeltuinen en gymtoestellen in de open lucht;
• Een beleid dat bijdraagt aan een groene en beweegvriendelijke omgeving die uitnodigt tot actief bewegen.
• Voldoende ruimte voor verenigingen om hun activiteiten uit te voeren. Ruimtelijk, bijvoorbeeld in de vorm van een verenigingsverzamelgebouw, maar ook door hen te faciliteren of financiële compensatie te bieden.

Bewegen en sporten voor iedereen.